Jeśli fascynują Was gry komputerowe, ta książka może się Wam spodobać. Julek i Maja przypadkowo trafiają do wnętrza gry komputerowej. Żeby tego było mało, gra ta toczy się w ludzkim mózgu, gdzie bez przerwy odbierane są rozmaite sygnały, zachodzą skomplikowane procesy, a wokół krąży mnóstwo myśli. Czy rodzeństwu uda się przejść przez wszystkie poziomy gry? Dowie się tego tylko ten, kto przeczyta tę książkę.
„Historie przedhistoryczne” przedstawiają wynalazców żyjących milion lat temu w różnych częściach świata. Jeśli chcesz poznać osiągnięcia Mhuma-Wielkiego Lenia, U-Brruba czy Hipika i Hihika, to koniecznie przeczytaj tę książkę.
Dwunastoletni Poznan wraz z przyjaciółmi przeciwstawia się potworowi Wrzaskunowi, który napada na zwierzęta w gospodarstwach. Udaje im się pokonać potwora, ale od tej chwili chłopiec zachowuje się w dziwny sposób… Wraz z przyjaciółmi, Poznan postanawia udać się do Starej Ruty by dowiedzieć się czemu Mszczuj – jego ojciec nie powrócił z drużyną księcia Mieszka z bitwy? Gród spotykają klęski i napady. Kto jest odpowiedzialny za tę sytuację? Co się dzieje z Mszczujem? Czy spełni się marzenie chłopca? Odpowiedzi na pytania znajdziesz w „Historii Poznana”.
Franek wraz z czytelnikami poznaje zasady prawidłowego zachowania, które obowiązują nie tylko w Internecie. Na podstawie codziennych perypetii chłopca, mali i duzi czytelnicy mogą dowiedzieć się między innymi: co to jest hejtowanie, jak napisać maila, dlaczego głośne rozmowy w autobusie przeszkadzają i do czego służy przycisk Lubię to! Każde opowiadanie zakończone jest słowniczkiem i podstawowymi wnioskami, które trzeba zapamiętać i przestrzegać by zbierać lajki na fejsie i u rodziców.
„W ogromnej, oświetlonej niebieskim światłem sali siedział na tronie król CyberMusic I i patrzył uważnie w ekran komputerowego monitora”
Król CyberMusic I wraz z cybernutkami i Kluczem Wiolinowym postanowili wybrać się na wycieczkę na Ziemię. Po niezbyt miłym lądowaniu rozpoczynają podróż po Europie i innych kontynentach. Odwiedzają Włochy, Egipt, Nepal i wiele innych interesujących miejsc. Co krok poznają ciekawe miejsca, kultury i fascynujących ludzi. Wyrusz w podróż z cybernutami.